Kesan Air Coke Dalam Masa 60 Minit

Apabila seseorang minum Coke, cuba lihat apa yang berlaku......
  1. Dalam 10 minit Pertama: 10 sudu teh gula memasuki sistem badan anda. (100% daripada pengambilan harian yang disyorkan.) Anda tidak akan merasa muntah secara tiba-tiba dari kemanisan yang amat sangat kerana asid fosforik memotong rasa yang membolehkan anda terus minum. 
  2. 20 minit: Gula mula sebati dalam darah anda, yang menyebabkan insulin pecah. Hati anda bertindak balas dengan menjadikan gula sebagai lemak.
  3. 40 minit: Penyerapan kafein selesai. Tekanan darah anda meningkat, Reseptor trifosfat di dalam otak anda sekarang disekat untuk mencegah rasa mengantuk. 
  4. 45 minit: Pengeluaran dopamine dalam badan anda meningkat untuk merangsang pusat keseronokan otak anda. Ini adalah contoh kesan fizikal yang sama seperti mengambil heroin.
  5. Dalam tempoh hanya lebih 60 minit: asid fosforik mengikat kalsium, magnesium dan zink di dalam usus untuk menyediakan rangsangan dalam metabolisme. Ini diburukkan lagi oleh dos gula yang tinggi dan pemanis tiruan juga meningkatkan rasa terkencing. 
  6. Dalam tempoh hanya lebih 60 Minit: sifat-sifat diuretik kafein mula memainkan peranan. (Menyebabkan anda terkencing.) Kini memberi jaminan bahawa anda akan mengeluarkan kalsium terikat, magnesium dan zink pada tulang anda serta natrium, elektrolit dan air. 
  7. Dalam tempoh hanya lebih 60 minit: Oleh kerana sistem badan anda sudah rosak disebabkan serangan gula, anda boleh menjadi cepat marah dan/atau lembap. Anda juga kini, secara sedar, mabuk disebabkan kandungan dalam Coke. Tetapi tidak sebelum mengambil Coke dengan nilai nutrien dalam badan anda, boleh digunakan pada perkara-perkara yang mempunyai keupayaan untuk hidrat sistem badan atau membina tulang dan gigi yang kuat.